دسته‌بندی نشده

نکته های بازیابی هارد دوربین مدار بسته

بازیابی هارد دوربین مدار بسته

بازیابی هارد دوربین توصیه های مهم:

در طی بیش از ۲۰ سال کار مداوم در خصوص بازیابی اطلاعات تجارب بسیاری در این خصوص برای خانه سخت افزار حصول آمده است که در زیر به شرح چند تذکر برای مشتریان گرامی می پردازیم و خواهشمندیم شما دوستان عزیز به این موارد عمل نمایید تا اطلاعات شما از دست نرود و یا در صورت از بین رفتن اطلاعات کمترین خسارت به آن ها وارد آید:

بی علت هارد را خارج نکنید: 

به هیچ عنوان هارددیسک DVR دوربین مدار بسته را از سیستم DVR جدا نکنید زیرا در صورت اتصال مجدد باید هارددیسک توسط سیستم DVR فرمت شده و دوباره سازی شود و این می تواند به اطلاعات شما خسارت وارد کند.

بازیابی هارد دوربین چرخه زمانی نگه داری فیلم ها:

حتما توجه نمایید که فیلم های دوربین مدار بسته در چه زمانی دوباره نوشته میشوند ، برای مثال سیستم های DVRطوری تنظیم میشوند که فیلم های ذحیره شده از دوربین های مدار بسته را برای یک ماه و یا حتی تا ۶ ( ۱۸۰ روز ) ماه و یک سال ( ۳۶۵ روز ) نیز ذخیره می کنند و پس از این زمان فیلم روز اول با روز ۳۶۶ ام جایگزین خواهد گشت .

پس فیلم های شما پس از یک مدت زمان خاص که از قبل تعین شده است دوباره نویسی می شود لذا حتما از فیلم های مورد نیاز خود یک نسخه کپی تهیه نمایید. در این صورت بازیابی اطلاعات دوربین مدار بسته DVR متعلق به سیکل های قبل باید با دقت بیشتری کار شوند.

مراقب نوسانات ولتاژی باشید:

برای سیستم DVR دوربین مدار بسته خود حتما یک سیستم منبع تغذیه مناسب تهیه کنید تا در زمان نوسانات ولتاژی به هارددیسک آن آسیب وارد نشود و حتی در صورت مشکلات نرم افزاری شما قابلیت بازیابی اطلاعات DVR دوربین مداربسته را داشته باشید. در پروسه بازیابی اطلاعات دوربین مدار بسته DVR همیشه هارد داخلی سالم نیست اما خانه سخت افزار در اکثر موارد موفق بوده است.

نکات مهم قبل از خرید سیستم حفاظتی بازیابی هارد دوربین :

 قبل از خرید اینترنتی سیستم DVR حتما از چند نکته با اطلاع شوید و از فروشنده درخواست نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما بدهد در غیر اینصورت از خرید منصرف شوید:

  1. سیستم مورد نظر شما چند روز و با چه کیفیتی اطلاعات را ذخیره می نماید و چند عدد هارد دیسک با چه ظرفیتی را ساپورت می کند؟
  2. آیا قابلیت اتصال به کامپیوتر و یا متصل کردن یک فلش مموری برای استخراج و ذخیره کردن یک زمان خاص از فیلم های ذخیره شده را دارد و چگونه؟
  3. آیا قادر هستید بصورت هم زمان دوربین ها را از روی یک کامپیوتر دیگر مشاهده نمایید؟ و چگونه ؟
  4. آیا قادر هستید مثلا دوربین های نصب شده در محل کار خود را از خانه تماشا کنید ؟ و چگونه؟
  5. و سوال های دیگر که بسته به نوع درخواست شما می باشد اما توجه کنید که به جواب بله قناعت نکنید و حتما آموزش چگونه اجرا شدن را هم درخواست کنید.
  6. بازیابی هارد دوربین
  7. برای تبلیغات رایگان به این سایت مراجعه بفرمایید

خانه سخت افزار دارای بیش از  ۱۲ ماژول بازیابی اطلاعات دوربین مدار بسته DVR  می باشد و می تواند از تمامی DVR  ها اطلاعات را استخراج نماید حتی اگر خسارتی به هارددیسک وارد شده باشد باز هم در حد اکثری موارد خانه سخت افزار با موفقیت هارددیسک را مورد جراحی قرار داده است و دوباره هارد دیسک را عملیاتی و زنده کرده است.

زمان پاک شدن فیلم دوربین مدار بسته

عوامل تاثیرگذار زیادی در تعداد روز ها و زمان ذخیره سازی دوربین های مداربسته وجود دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم.دوستان عزیز توجه نمائید که سیستم های حفاظتی DVR عموما برای یک سیکل مشخص از اطلاعات را در خود ذخیره می کنند و این پریود زمانی به چند عوامل زیر وابسته است :

  • تعداد دوربین ها
  • ظرفیت هارد دیسک داخلی جهت ذخیره اطلاعات
  • با صدا بودن و یا بی صدا بودن فیلم های ذخیره شده
  • تعیین دستی یک پریود زمانی خاص مثلا ۳۰ روز یا ۷۵ روز
  • نوع و پروتکل ذخیره سازی فیلم های دریافت شده از دوربین ها
  • طول هر فیلم ذخیره شده مثلا بصورت ۵ دقیقه ای و یا یک ساعتی

بازیابی هارد دوربین علت از دست دادن فیلم DVR

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است در از دست دادن ویدئو  CCTV / DVR دخیل باشند از جمله:

  • خرابی منبع ذخیره ساز ( هارد درایو داخلی ) که ممکن است ناشی از صدمات فیزیکی و یا خرابی های منطقی خود هارد باشد.
  • آسیب به سیستم عامل سخت افزار شامل خرابی ها و صدمات وارده به قطعات الکترونیکی و یا فریمویری و یا پروگرم های خاص آی سی ها باشد.
  • DVR شروع به ضبط سیکل جدید می کند، پر شدن فضای هارد و ضبط مجدد بر روی فیلم های قبلی یکی از شایع ترین موارد ازدست دادن اطلاعات می باشد.
  • حذف تصادفی فیلم، پاک کردن روز ها و یا قسمت های خاص بصورت تصادفی یا عمدی.
  • خطرات و بلایای طبیعی مانند آتش سوزی، رطوبت، گرد و غبار یا آلودگی شیمیایی
  • فرمت دوباره هارد دیسک در مواقعی به علت ریست شدن و یا خارج نمودن هارد از دستگاه برای راه اندازی مجدد مجبوز به فرمت کردن هارد میشوید.
  • خرابی های عمدی گاهی دستگاه را خرد و له می کنند و یا با آتش زدن آن سعی در از بین بردن شواهد می نمایند.
  • قطع برق و نوسانات ولتاژی که تاثیر مخربی هم بر روی هارد درایو وهم بر روی خود دستگاه DVR و المان های الکترونیکی آن دارد.
  • خرابی آرایه Raid مشکلات با منشاء از کارافتادن استوریج ها و سرورهای NAS یا  DAS و دیگر انواع سرورهای نگه دارنده فیلم های NVR

چگونه فیلم ها بر روی DVR  ضبط و ذخیره می شوند

ضبط های ویدئویی مدرن دیجیتالی معمولا فیلم های ویدئویی را روی دیسک های سخت و آرایه های RAID ذخیره می کنند، فرمت و ساختار سیستم عامل دوربین مداربسته در اکثر دستگاه های DVR و NVR، سیستم های surveillance camera نامیده میشوند، که با ساختار سیستم عامل های نظیر ویندوز و مک کاملا متفاوتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *